Vi finns för dig och din familj både för fysiska besök och digitalt via vår webbtjänst och app HMC Online. Här läser du mer om hur det funkar hos oss, om våra kompetenser och tjänster – vi samarbetar nära och vill guida dig till hållbara levnadsvanor.
NYHET - Nu hittar du oss i helt nybyggda lokaler på Frögatan 16 i Landskrona. Det är enkelt att ta sig till oss med busslinje 5 och 240. Hållplats Weibullsholm några stenkast söder om Landskrona Station. Vi har gratis parkering framför entrén. Välkommen till Nya HMC i Landskrona!
Patienter och närståendes synpunkter är viktiga för att kunna vidareutveckla och säkra upp vården. Det är därför viktigt att du som patient vet vart du skall vända dig.
Har du synpunkter på vården så vill vi gärna att du kontaktar oss genom 1177 så återkommer vi till dig. I första hand skall du vända dig till den verksamhet där du fått vård. Det är verksamheten som bäst kan förklara vad som hänt och eventuellt utför en åtgärd.
Om vi inte hanterar din synpunkt eller ditt klagomål på ett sätt som du upplever är korrekt kan du lyfta ditt ärende till patientnämnden i Skåne.
Patientnämndens uppgift är att stödja och hjälpa patienter och närstående att föra fram klagomål i offentligt finansierad hälso-och sjukvård och viss tandvård. Patientnämnden kan även ge information om patienters rättigheter i vården.
Här kan du läsa mer om regler och rättigheter i vården.