Bakgrundsbild
UppSkrolla upp

Vuxen i Staffanstorp

Vi finns för dig och din familj både för fysiska besök och digitalt via vår webbtjänst och app HMC Online. Här läser du mer om hur det funkar hos oss, om våra kompetenser och tjänster – vi samarbetar nära och vill guida dig till hållbara levnadsvanor.  

Megafon

Under sommaren, juni, juli och augusti gör vi inga årskontroller på vårdcentralen. Vi håller på att gå igenom vårt årskontrollsflöde och ni behöver inte längre ta kontakt med oss för att boka årskontroll, utan vi kommer höra av oss till er när det är dags för er årskontroll. Om era läkemedel håller på att ta slut kan ni höra av er till oss på 1177 för att få nya recept. 

Synpunkter på din vård

Patienter och närståendes synpunkter är viktiga för att kunna vidareutveckla och säkra upp vården. Det är därför viktigt att du som patient vet vart du skall vända dig.

Har du synpunkter på vården så vill vi gärna att du kontaktar oss genom 1177 så återkommer vi till dig. I första hand skall du vända dig till den verksamhet där du fått vård. Det är verksamheten som bäst kan förklara vad som hänt och eventuellt utför en åtgärd.

1177 HMC i Staffanstorp

Om vi inte hanterar din synpunkt eller ditt klagomål på ett sätt som du upplever är korrekt kan du lyfta ditt ärende till patientnämnden i Skåne. 

Patientnämnden

Patientnämndens uppgift är att stödja och hjälpa patienter och närstående att föra fram klagomål i offentligt finansierad hälso-och sjukvård och viss tandvård. Patientnämnden kan även ge information om patienters rättigheter i vården.

Här kan du läsa mer om regler och rättigheter i vården.

Regler och rättigheter i vården