Vi barnmorskor, fysioterapeuter, läkare, psykologer och sjuksköterskor finns för dig som tonåring både vid fysiska besök och via vår app HMC online. Här läser du mer om hur det funkar hos oss, om våra tjänster och kompetenser – vi samarbetar nära och vill att du ska känna dig trygg att vända dig till oss när du behöver. När du har en bokad tid på någon av HMC:s vårdcentraler är denna alltid synlig för dig när du loggar in på 1177.se
Patienter och närståendes synpunkter är viktiga för att kunna vidareutveckla och säkra upp vården. Det är därför viktigt att du som patient vet vart du skall vända dig.
Har du synpunkter på vården så vill vi gärna att du kontaktar oss genom 1177 så återkommer vi till dig. I första hand skall du vända dig till den verksamhet där du fått vård. Det är verksamheten som bäst kan förklara vad som hänt och eventuellt utför en åtgärd.
Om vi inte hanterar din synpunkt eller ditt klagomål på ett sätt som du upplever är korrekt kan du lyfta ditt ärende till patientnämnden i Skåne.
Patientnämndens uppgift är att stödja och hjälpa patienter och närstående att föra fram klagomål i offentligt finansierad hälso-och sjukvård och viss tandvård. Patientnämnden kan även ge information om patienters rättigheter i vården.
Här kan du läsa mer om regler och rättigheter i vården.